آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
سرخط خبرها

ژست‌های اینستاگرامی قرن نوزدهم!

  • کد خبر: ۷۱۷۸۸
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲
ژست‌های اینستاگرامی قرن نوزدهم!
از اواسط قرن نوزدهم، سنت گرفتن عکس در حال کار، برای معرفی حرفه افراد، به وجود آمد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ احتمالا در رسانه‌های اجتماعی و به‌خصوص در اینستاگرام دیده‌اید افرادی را که ابزارکار به دست، جلو دوربین به گونه‌ای ژست می‌گیرند که انگار واقعا مشغول به‌کار هستند و با انتشار این عکس‌ها، خود یا حرفه‌شان را به دیگران معرفی می‌کنند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید این سنت به اواسط قرن نوزدهم برمی‌گردد.
 
افراد مختلف از صنعتگران و مهندسان تا دلقک‌ها و مبلغان لباس کار خود را بر تن و وانمود می‌کردند در حال انجام حرفه خود هستند. آن‌ها حرفه‌شان را بخش مهمی از زندگی می‌دیدند و ترجیح می‌دادند پرتره‌ای که از خود در خانه دارند، نشانگر این بخش هویتی آن‌ها باشد.
 
ژست‌های اینستاگرامی قرن نوزدهم!
 
این پرتره‌ها از نوع عکس‌های تین‌تایپ (یا فروتایپ) بودند که روی یک ورقه نازک فلزی سیاه‌رنگ چاپ می‌شدند. تین‌تایپ از اولین روش‌های عکاسی بود که بیشتر برای عکاسی پرتره استفاده می‌شد.
 
این عکس‌ها در قرن نوزدهم در استودیو‌های عکاسی تولید می‌شدند، اما بعد‌ها این شیوه در غرفه‌های نمایشگاهی و کارناوال‌ها رواج یافت. از آنجا که ورقه فلزی به‌کاررفته انعطاف‌پذیر بود و نیازی به خشک‌شدن نداشت، فقط پس از چنددقیقه از عکاسی، آماده تحویل به مشتری بود.
 
به عبارت دیگر، تین‌تایپ یک نوع ارزان، سریع و آسان برای تولید عکس‌ها بود که در بین طبقه کارگر آن دوران محبوبیت زیادی داشت.
 
ژست‌های اینستاگرامی قرن نوزدهم!
 
در این مجموعه از عکس‌ها لوله‌کشان، نجارها، کارگران نساجی و حتی یخ‌فروشانی را می‌بینید که با افتخار آچارها، اره‌ها، دوک‌های نخ و انبرهایشان را به دست گرفته‌اند. این افراد در زمانی زندگی و کار می‌کردند که هنوز کارخانه‌های خصوصی و کارکنان متخصصشان بر صنعت و فرهنگ آمریکایی تسلط کامل نداشتند. بسیاری از زنان و مردان در این تین‌تایپ‌ها طبقه‌ای از صنعتگران مستقل بودند که نسلشان در حال انقراض بود. پرتره‌های آن‌ها بر استقلال و اصالت کارشان تأکید دارد.
 
ژست‌های اینستاگرامی قرن نوزدهم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->